חזה עוף סו ויד

טמפרטורת בישול: 63.5°C
זמן הכנה: 00:05
זמן בישול: 01:30

חזה עוף הוא מאכל המזוהה פעמים רבות עם אימונים ואורח חיים בריא, ולא לשווא. מאכל זה מכיל ערכים תזונתיים מעולים, כגון אחוז שומן נמוך, חומצות אמיניות רבות, ועוד ועוד. בין אם אתם בדיוק מתחילים דיאטה, או מתאמנים כבר שנים, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על חזה עוף!

ערכים תזונתיים של חזה עוף

ככלל, חזה עוף הוא נחלתם של המתאמנים ושומרי המשקל. מאכל זה ידוע בשל כמות החלבון הגבוהה שהוא מכיל, אך יש בו הרבה יותר! הערכים התזונתיים המצוינים שלו כוללים, בין היתר, אחוז שומן נמוך, ויטמינים שונים, וכדומה. 

קלוריות

חזה עוף הוא אחד הבשרים בעלי מספר הקלוריות הנמוך ביותר. שמעתם נכון – בשר, עם מעט קלוריות!

מסיבה זו הוא מככב, פעמים רבות, בתפריטים מומלצים של דיאטנים שונים, וכן בקרב אנשים רבים הנאבקים במשקל. לשם השוואה, ב- 100 גרם חזה עוף יש כ- 160 קלוריות. לעומת זאת, בבשר בקר באותו משקל יש כ- 250 קלוריות. כלומר, בחזה עוף יש כ- 30% פחות קלוריות מאשר בבשר בקר!

חלבונים

כידוע, חזה עוף עשיר במיוחד בחלבונים. מסיבה זו, הוא חביב במיוחד על מתאמנים, ובמיוחד לצורך בניית שריר. חלבונים מורכבים מ- 20 חומצות אמינו. הגוף לא יכול לייצר 9 מהן, ולפיכך חייב לקבל אותן ממקור חיצוני. חזה עוף הוא “חלבון מלא“, כלומר, הוא מכיל את כל 9 חומצות האמינו החיוניות לבניית שריר, ובכמות גבוהה. ב- 100 גרם חזה עוף יש כ- 30 גרם חלבון, מה שממקם אותו בראש רשימת המאכלים עתירי החלבון.

שומנים וכולסטרול

חזה עוף הוא מהבשרים המאופיינים ברמות השומן הנמוכות ביותר. כיום, העיסוק ברמות שומנים בדם, ובייחוד כולסטרול, גדול מאי פעם. אנשים רבים סובלים מעודף שומנים בדם, ופונים לדיאטות שונות על מנת לשפר את המצב. ברבים מהתפריטים שלהם, מופיע כמובן, חזה העוף.

בחזה עוף יש פחות כולסטרול מבשר בקר, וכמחצית מכמות השומן הממוצעת בו. לכן, הוא מומלץ גם לאנשים הסובלים מעודף שומנים בדם.

ויטמינים

בנוסף לאמור לעיל, חזה עוף גם עשיר בויטמינים. יחד עם B12, המצוי כיום רק בבשר, הוא מכיל גם כמויות נכבדות של ויטמינים אחרים כגון מגנזיום, ויטמין D, סידן וברזל.

עיכול והשפעות

חזה עוף נחשב לבשר קל לעיכול. כלומר, הוא מתעכל ביתר קלות ואינו מותיר תופעות לוואי האופייניות לבשרים אחרים. לדוגמה, בשרים הנחשבים קשים יותר לעיכול, כגון סטייקים, מלווים לעיתים בתחושת עייפות וחולשה לאחר האכילה. זאת משום המאמץ הרב שמשקיע גופנו בעיכול שלהם. כאמור, לרוב לא נתקלים בבעיה זו לאחר אכילת חזה עוף. 

טעם

חזה עוף הוא בשר בעל טעם עדין יחסית, שאינו משתלט על המנה. לכן, הוא מומלץ מאוד לשילוב בכל ארוחה. בשל טעמו העדין, הוא נתון לחסדי המבשל, אשר יוכל להתאימו לכל מנה ביתר קלות. בנוסף, טעמו העדין הופך אותו לאהוב במיוחד על ילדים, ומומלץ לכל גיל. לאלה מכם שאינם מתמצאים במטבח, מנה פשוטה ופופולרית היא חזה עוף המתובל במלח ופלפל בלבד.

מתכונים של חזה עוף

ישנן שלל דרכים להכין חזה עוף. כאמור, טעמו העדין מאפשר לו להשתלב בכל מנה, ובכך פותח מגוון אפשרויות הכנה. מצלייה פשוטה על המחבת, ועד הכנה במרינדה, חזה עוף הוא מאכל מגוון ביותר. אבל, יש לו חיסרון אחד מאד גדול…

החיסרון הגדול של חזה עוף

לצד כל היתרונות שציינו, לחזה עוף יש חיסרון אחד מרכזי. בשל אחוז השומן הנמוך המצוי בו, הוא מתייבש במהירות ועל מנת לשמור על חזה העוף עסיסי וטרי, נצטרך לטפל בו בצורה מתאימה.

  • הפשרה – את חזה העוף נפשיר בטמפרטורת החדר, ללא חימום. תהליך זה עשוי לקחת מספר שעות, ועד יום שלם, בהתאם לטמפרטורה. אם אתם בלחץ של זמן, ניתן להפשיר את נתחי הבשר במים חמים. הפשרה במים חמים תמזער את התייבשות הבשר, אך אינה עדיפה על הפשרה בטמפרטורת החדר.
  • חיתוך – חזה עוף מגיע לרוב בפריסה דקה יחסית. לכן, לא תמיד יש צורך לחתוך אותו, ואפשר להשתמש בחתיכות שקיבלנו ישירות מהקצב. ככלל, לא נרצה להשתמש בחתיכות דקות מדי, ונעדיף חתיכות עבות יותר. חתיכה עבה יותר, באופן טבעי מכילה יותר מים ויותר שומנים, מה שיאפשר לה להישאר זמן רב יותר על המחבת מבלי להתייבש.
  • מרינדה – אם החלטתם לבשל את חזה העוף במרינדה, נעדיף להשתמש במרינדה שומנית. מרינדה כזאת, מכילה שמן, אשר במהלך הבישול, יחדור לבשר וישאיר אותו רך ועסיסי. 
  • צלייה – על מנת למנוע את ייבוש הבשר, נעדיף לצלות את הבשר על אש נמוכה. צלייה באש נמוכה תאפשר לנו לראות את השינויים בצבע הבשר בהדרגתיות, ובכך לדעת מתי הבשר מוכן ולמנוע התייבשות או שפשוט תכינו אותו בסו ויד וקח תוכלו לקבל חזה עוף עסיסי בקלות נטולת מאמץ שפשוט אי אפשר להשיג בשיטות בישול אחרות.

חזה עוף בסו ויד

אז כפי שכבר הבנתם, חזה עוף הוא ללא ספק אחד מחומרי הגלם שמראים בצורה מאד ברורה ויפה את היתרונות שיש בבישול סו ויד. להכין חזה עוף עסיסי זה ממש לא פשוט בשיטות בישול אחרות אבל בבישול סו ויד זה כל כך קל שלפעמים זה לא נראה הגיוני 🙂

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבשל אותו על 63.5 מעלות למשך שעה וחצי או 65 מעלות למשך שעה (כפי ש chefsteps בחרו בסרטון), לצרוב אותו דקה מכל צד וקיבלתם חזה עוף עסיסי. בדיאטה הקיטוגנית חזה עוף הוא לא אחד מחומרי הגלם הנפוצים כי אין בו מספיק שומן אבל לכל מי שלא נמצא בדיאטה הזאת הוא ללא ספק אחד מהדברים שמבשלים הכי הרבה בבית.

מלבד היתרון של העסיסיות שמקבלים בבישול סו ויד, אפשר בקלות להכין כמות גדולה לשבוע קדימה כך שלאלו מביניכם שאין יותר מדי זמן במהלך השבוע להכין אוכל, זה יכול להיות פתרון מעולה ויאפשר לכם להכין אוכל לשבוע שלם בשעה אחת (או שעתיים).

מיד אחרי הבישול, תכניסו את החזה עוף לאמבטיית קרח ל 15-20 דקות ומשם למקרר. וכל מה שתצטרכו לעשות כשתרצו לאכול זה לצרוב אותו וסיימתם 🙂

מרכיבים

חזה עוף ללא עצמות
מלח
פלפל
שן שום
שמן זית
כל תבלין אחר שאתם אוהבים.

אופן ההכנה

1. מרחו את החזה עוף בשמן זית תבלו עם מלח, פלפל וכל תבלין אחר שאתם אוהבים
2. הוסיפו שם שום כתושה והכניסו לשקית ואקום
3. כוונו את מכשיר האנובה שלכם ל 63.5 מעלות ובשלו למשך שעה וחצי
4. לאחר סיום הבישול, הוציאו את החזה עוף מהשקית, זרקו את שיני השום וייבשו אותו טוב.
5. חממו מחבת לחום גבוה, הוסיפו שמן זית (או חמאה למי שלא שומר) וצרבו את החזה דקה מכל צד לקבלת השחמה יפה.

פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
הדפס
משלוחים מהירים

לנקודת חלוקה או עם שליח עד הבית

שירות לפני הכל
אחריות יצרן מקורית
100% מאובטח

רכישה מאובטחת בכרטיס אשראי

משלוח לנקודת חלוקה (חינם בהזמנה מעל ₪300)

משלוח לנקודת חלוקה מתבצע עם חברת המשלוחים זיגזג בשיתוף עם חברת buzzer.

ההזמנה תישלח לנקודת החלוקה הקרובה ביותר לכתובת שתזינו במהלך התשלום על ההזמנה ותהיה לכם אפשרות לבחור את נקודת החלוקה לאחר ההזמנה. יישלח עליכם סמס ובו תוכלו לראות את הנקודה שאליה תגיע ההזמנה כולל אפשרות לבחירת נקודת חלוקה אחרת.

וודאו שהמספר הנייד שאתם מזינים בעמוד התשלום נכון כי את האפשרות לעדכון נקודת החלוקה וההודעה על הגעת החבילה לנקודת החלוקה תקבלו בהודעת סמס.

איסוף עצמי

איסוף עצמי מתאפשר ממחסני חברת איהאוס, בכתובת תל גיבורים 5 (בית טפר), קומה 3, חדר 321, תל אביב.

ניתן להגיע לאסוף בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:00 עד 17:00.

ניתן להגיע עם הרכב עד לקומה 3, החניה היא חינם לשעה הראשונה ואין בעיה של חניה לצורך איסוף הזמנה.

רק לאחר שקיבלתם אישור (שיישלח במייל ובהודעת וואטסאפ) אתם יכולים להגיע בימים ובשעות שרשמנו למעלה, לציין את שמכם ואת מספר ההזמנה שלכם. 

אין צורך להודיע או לתאם הגעה לאחר שקיבלתם אישור שההזמנה מוכנה.

משלוח מהיר

רק הזמנות שבוצעו עד השעה 10:00 יסופקו לבית הלקוח באותו יום (למעט ערים שמודגשות)

הזמנות שבוצעו לאחר השעה 10:00 בימים ראשון עד רביעי יסופקו יום למחרת.

הזמנות שבוצעו לאחר השעה 10:00 ביום חמישי יסופקו ביום ראשון.

האספקה לרוב תהיה בשעות אחר הצהריים ועד שעות הערב המאוחרות!

רשימת הערים שניתן לשלוח אליהן

אבן יהודה
אביחיל
אודים
אור יהודה
אור עקיבא
אזור
אחיסמך
אירוס
אלישמע
אמונים
ארסוף
אשדוד
אשקלון
באר גנים
באר יעקב
בארות יצחק
בית אלעזרי
בית דגן
בית עריף
בית חנן
בית חנניה
בית נחמיה
בית יהושע
בית יצחק
בית יצחק שער חפר
בית עובד
בית עזרא
בני דרור
בני עטרות
בנימינה (ללא גבעת עדה)
בן זכאי
בני ברק
בני עייש
בצרה
בת ים
גאולים
גאליה
גבעת ברנר
גבעת השלושה

גבעת חן
גבעת שמואל
גבעתיים
גדרה
גיבתון
גינתון
גליל ים
גלילות
גן יבנה
גן חיים
גני עם
גני יוחנן
גני תקווה
גנות בדר
גנות
געש
ג’סר א זרקא
גן שמואל
גת רימון
הוד השרון
הרצליה
זיתן
זכרון יעקב
חבצלת השרון
חדרה
חולון
חיפה (מהיום למחר)
חמד
חצור
חרות
יבנה
יגור (מהיום למחר)
יהוד
ינוב
ירקונה
ישרש
יקום
כפר ביל”ו
כפר הנגיד
כפר חב”ד

כפר יונה
כפר טרומן
כפר מל״ל
כפר מעש
כפר נטר
כפר שמריהו
כפר סבא
כפר סירקין
לוד
מגשימים
מודיעין
מודיעין עילית
מכבים רעות
מזור
מזכרת בתיה
מעגן מיכאל
מקווה ישראל
משמר השבעה
נווה ירק
נווה ימין
נופך
נחלים
נטעים
ניצן
ניצן ב
ניצנים
ניר צבי
נס ציונה
נורדיה
נשר (מהיום למחר)
נתניה
סביון
עדנים
עינת
עין ורד
עין שריד
עיינות
פרדס חנה – כרכור
פרדסיה
פתח תקווה

צופית
צורן
צור משה
קדימה
קדרון
קיסריה
קרית אתא (מהיום למחר)
קרית אונו
קרית ביאליק (מהיום למחר)
קרית ים (מהיום למחר)

קרית מוצקין (מהיום למחר)
קרית עקרון
ראש העין
ראשון לציון
רחובות
רינתיה
רמלה
רמת גן
רמת אפעל
רמות השבים
רמת השרון
רעננה
רשפון
שדות ים
שדה ורבורג
שדה עוזיהו
שוהם
שפיים
שתולים
תל אביב
תל יצחק
תל מונד